wtorek, 21 stycznia 2014

Księga Imion i My Sami...




Witajcie:)

 Czy czasami zastanawiałyście się nad tajemnicą swojego imienia...?

wczoraj zajrzałam do Księgi Imion i...
znalazłam znaczenie swojego imienia
AGNIESZKA...




Na ogół to niespokojna dusza, mały narwaniec emocjonalny o szybkich reakcjach. Jest ruchliwa, nie może usiedzieć w miejscu. Wydaje jej się, że ma coś do przekazania światu. Stąd podobieństwo do gołębia pocztowego. 

Jest obywatelką swojego wewnętrznego świata. Wszystko bardzo przeżywa. Nie jest łatwa w pożyciu! Przechodzi szybko od szalonego podniecenia do głębokiej depresji. Bez przerwy trzeba się nią zajmować, inaczej to ona się kimś zajmie... a to dużo gorsze! Właściwie jest introwertyczką, zapatrzoną w swój wewnętrzny światek. Sprawia wrażenie bardzo pewnej siebie, ale często są to pozory. 


Trzeba dużego wysiłku, by ją uspokoić, gdy się zdenerwuje. I niepodważalnych argumentów, bo byle co do niej nie przemawia. Reaguje przesadnie, pod wpływem nagłych impulsów. Może być „oszałamiająco aktywna”, ale może też blefować, dla zamaskowania pragnienia ucieczki. Powinno się ją kontrolować, ale tak, by nie odniosła wrażenia, że się ją szpieguje. 


Natura obdarzyła ją zadziwiającą intuicją, niepokojącą ruchliwością i znaczną siłą uwodzicielską. Jest nieuchwytna jak iluzja... Bywa nieco przesądna. Mimo, że ma umysł syntetyczny, to w życiu kieruje się najczęściej intuicją. Pod wpływem emocji lub depresji ulega słabostkom, czego później żałuje. Wszystko ogarnia, wszystko rozumie, ale często potyka się o jakiś drobiazg, którego nie lubi i który odrzuca. 


Ma średnio dobrą pamięć, ale jest zachłannie ciekawa. Od młodości trzeba wpajać jej dyscyplinę. Stałe układy nudzą ją dość szybko. Pragnie stabilizacji, a jednocześnie sama ją burzy. Bardzo nierówna – jednego dnia wielka miłość, drugiego ogromna rozpacz. Chętnie gra na uczuciach, aby manipulować otoczeniem. Lubi otaczać się przyjaciółmi, ale często ich zmienia. Jednych zastępuje innymi, by znów powrócić do niedawno porzuconych. Porażki doprowadzają ją do rozpaczy, ale wkrótce się z nich otrząsa. Sama bywa nieostrożna na co dzień, za to innych będzie do znudzenia przestrzegać i chronić. Posiada zmysł moralny, ale nieraz głoszone zasady nie znajdują potwierdzenia w działaniu. Pewien oportunizm moralny doprowadza ją czasem do burzliwych przygód, ku zmartwieniu rodziców i mężów! Zbyt wielka rozbieżność między jej życiem na pełnych obrotach, a inercją otoczenia zdaje się być nie do przyjęcia. 


 Lubi wykonywać te zawody, w których coś się dzieje, zmieniają się osoby i metody pracy. Będzie wiodła ożywioną egzystencję i nieraz burzliwe życie rodzinne, ale trudno się nudzić w jej towarzystwie, gdyż jest pełna wdzięku... W końcu znajduje drugą połowę swojego jabłka. Tworzy z nim dom pełen ciepła, nie nudny, niekonwencjonalny i niepowtarzalny, bo gdy znajduje wreszcie przystań przystającą do jej burzliwej natury jak falochron, czuje się jak w niebie i zostaje na zawsze. Bo kto chciałby opuszczać niebo?

powiem Wam w sekrecie, że trochę się przestraszyłam sama siebie...
łał, to prawda?

Zajrzyjcie proszę do tajemnej KSIĘGI IMION,

odszukajcie własne imiona


i zastanówcie się, czy to tylko takie zabobony, czy trochę prawdy...?


Czekam na Wasze refleksje, jestem ciekawa, co też takiego
dowiecie się o Sobie ...


A dla wszystkich moich imienniczek...





Buziaki:)

18 komentarzy:

  1. wszystkiego najlepszego moja imienniczko, powiem Ci że troszkę z tego opisu do mnie pasuje ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A widzisz, pewne historie lubią się powtarzać, tak jak ta z imieniem...
      Dziękuję za życzenia i przesyłam uśmiech dla Ciebie:)

      Usuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wszystkiego dobrego Agnieszko!
    Mam ochotę zajrzeć do tej księgi ,ale z drugiej strony mam obawy ,cóż ja tam wyczytam na swój temat,może lepiej nie wiedzieć...
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musisz koniecznie, to taka dobra Księga...i tak sobie myślę, że nawet czytając możemy zwrócić na siebie uwagę...skupić się nad tym dlaczego jesteśmy takie, a nie inne...bo przecież nie możemy być doskonałe:)
      Buziaki:)
      Dziękuję za życzenia:)

      Usuń
    2. Oj, chyba się skuszę i zajrzę... Może się dowiem jeszcze czegoś czego o sobie nie wiem? :)
      Pozdrawiam!

      p.s. Agnieszki, które znam to baaaardzo sympatyczne kobiety!

      Usuń
    3. Skuś się, skuś...:)
      Dziękuję za sympatyczną kobietę:)
      Buziaki:)

      Usuń
  6. No interesująca z Ciebie osóbka....:)) ja kiedyś czytałam na temat swojego imienia (Beata) i przyznam, że wiele cech pasowało do mnie, no trudno, żeby wszystkie, ale zawsze to ciekawie odnaleźć taki sprecyzowany opis i dopasować cos do siebie:)) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ha ha ha ...to tak pokrótce...reszta to słodka tajemnica..., ale cieszę się, że nie tylko ja miewam takie ciekawskie pomysły Beatko:)
      Buziaki:)

      Usuń
  7. Ale mnie zaciekawiłaś tym postem i wyobraź sobie,że sprawdziłam znaczenie swojego imienia (Agata)i nawet imię męża i dzieci..no powiem,że co nieco jest prawdą..ale się ubawiłam i zaciekawiłam czytając informacje o "mnie" ...Teraz jak już wiem co jest we mnie złe to mogę nad tym popracować hi,hi...a skróty imion są bardzo zabawne...Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że ten post tak Was wkręcił...w ten sposób poznam Wasze imiona i przestaniemy byż takie anonimowe...
      Agatko dziękuję:)
      Buziaki:)

      Usuń
  8. Ja mam na imie Nikola i nigdzie nie mogę nic znaleźć :(

    OdpowiedzUsuń
  9. Witaj Nikol na Różanej Ławeczce:) postanowiłam zajrzeć do Księgi Imion, ale nie znalazłam zbyt dużo na temat Twojego imienia (http://profetis.pl/nikola.php), za to tutaj http://imiona.artykul.com.pl/nikola/, poczytasz trochę więcej ...
    Cieszę się, że zainteresowałam Ciebie moim postem, proszę zostań moim Gościem na dłużej...
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wierze, że jest w tym dość sporo prawdy, aczkolwiek nie daje się zwariować ;)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj na Różanej...to prawda trzeba uważać przy tym, tak jak z magią, która raz jest, a raz jej nie ma...
      Cieszę się, że Jesteś z Nami...
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  11. Oj tak ! Aleksandra ..większości się zgadza ! Zawsze noszę na swoich ramionach czyjeś problemy..a moja mama nazywa mnie kariatydą ! w skrócie mówiąc .A mój Szymon..jak na razie się zgadza i mój Krzysztof też ! Wiec z pewnością coś w tym jest ! I kiedy dobierałam imię memu dziecku to wydrukowałam sobie znaczenie imienia Szymon by miał na pamiątkę :)

    OdpowiedzUsuń